Sou a: Inici / Notificacions / Sistemes d'informació / Esdeveniments-Agenda / Ciència Oberta en projectes de recerca. S’adreça al PDI per avançar cap a la Ciència Oberta i presentar els serveis de suport a la recerca

• Ciència Oberta en projectes de recerca. S’adreça al PDI per avançar cap a la Ciència Oberta i presentar els serveis de suport a la recerca
  • 2020-01-23T10:00:00+01:00
  • 2020-01-23T13:30:00+01:00

La UPC és una universitat molt activa presentant propostes en convocatòries de finançament públic. En moltes d'aquestes, s'exigeix que els resultats de la investigació estiguin a disposició del públic amb format obert. En el programa de la sessió es comptarà amb la participació de la Dra. Pilar Rico, Responsable de la Unidad de Acceso Abierto, Repositorios y Revistas de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Quan
23/01/2020 de 10:00 a 13:30
On
Sala d'Actes de l'Edifici Vèrtex. Pl. Eusebi Güell, 6. Barcelona
Nom de contacte
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari

Jornada Ciència Oberta i Recerca a la UPC

La forma de fer ciència i de comunicar els resultats de l’activitat de recerca està evolucionant cap al que s’anomena Ciència Oberta.

L’accés obert a les publicacions i a les dades de recerca, el software lliure i la ciència ciutadana són alguns dels pilars d’aquesta nova manera de fer Ciència.

Impulsada per les principals entitats finançadores del nostre context (H2020, Plan estatal, etc.), la Ciència Oberta suposa alhora reptes i oportunitats per a la comunitat investigadora.
Aquesta jornada s’adreça als investigadors i investigadores amb l’objectiu d’avançar cap a la Ciència Oberta i de presentar els serveis de suport que la Universitat posa a l’abast de l’activitat de recerca de la UPC.

10:00 a 10:15 Benvinguda i presentació de la Jornada a càrrec de Luca Pelà vicerector de Política Científica

10:15 a 11:15 Ciencia Abierta en proyectos nacionales y europeos. Pilar Rico Castro. Responsable Unidad de Acceso Abierto, Repositorios y Revistas. FECYT.

11:15 a 12:00 Presentacions UPC

- Servei de Suport a la Recerca i Innovació: La ciència oberta en els projectes de recerca
- Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius: La publicació d’articles en obert i l’elaboració del Pla de gestió de dades
- Àrea de Serveis Jurídics i Avaluació de Riscos