Sou a: Inici / Notificacions / Projectes Nacionals / Noticies / Convocatòria 2021 Centres i Unitats d'Excel·lència (Severo Ochoa i Maria de Maeztu) (AEI/MICIN)

Es publiquen les bases per a les acreditacions i ajuts als Centres d'Excel·lència Severo Ochoa i Unitats d'Excel·lència María de Maeztu. Termini: del 31/01 - 22/02/2022 (14h) (termini intern: 17/02)

VÍDEO I PRESENTACIÓ DEL WEBINAR DE L'AEI SOBRE LA CONVOCATÒRIA

I. FINALITAT

• Reconeixement dels millors centres i unitats d'excel·lència que destaquin per l'impacte i rellevància internacional dels resultats obtinguts en el període de referència.
  • Finançament dels plans estratègics dels centres i els programes estratègics elaborats per les unitats per un període de 4 anys, amb inici 2022, amb l'objectiu de consolidar les seves capacitats científiques i estratègiques, i contribuir al lideratge internacional.
  • Centres: organització dedicada a l'execució directa de la investigació, amb personalitat jurídica pròpia o sense ella però que s'hagi creat d'acord a les normes legals o estatuts de l'entitat a la que pertany.
    • Data creació: anterior a 01.01.2014
    • S’ha de disposar de personal investigador propi i adscrit nominalment al centre
    • Han de comptar amb 1 director científic i 10 investigadors garants.
    • S'inclouen instituts i consorcis universitaris i interuniversitaris amb personalitat jurídica pròpia.
    • S'exclouen, entre d'altres, facultats i escoles universitàries, i estructures virtuals o en xarxa.
  • Unitats:  estructura d'investigació, diferenciada i estable en el temps, sense personalitat jurídica.
    • Ha de comptar amb el reconeixement o aprovació (formal i documentat) des de, almenys, l'01.01.2017
    • Disposar d'una trajectòria d'investigació compartida durant el període de referència (01.01.2017 - 30.06.2021).
    • Disposar d'una infraestructura i recursos científics compartits per la totalitat d'investigadors/es integrants de la unitat.
    • Disposar de plantilla d'investigadors/res doctors/res adscrits (personal propi de l'entitat, al menys el 80%)
    • Ha de comptar amb 1 director científic i almenys 6 investigadors garants.
    • S'inclouen els departaments universitaris i instituts d’investigació.
    • S'exclouen, entre d'altres, facultats i escoles universitàries; grups d'investigació o agrupament de grups; estructures virtuals o en xarxa.

Veure més requisits a les bases.

III. DIRECTOR CIENTÍFIC i INVESTIGADORS GARANTS

• Doctors/res en actiu i amb alta capacitat i trajectòria rellevant (com a exemple, es considera haver obtingut Premi Nacional d'Investigació del MICIN, haver estat responsable (coordinador científica) d'un projecte Advanced, Consolidator o Synergy grant durant el període de referència (01.01.2017 - 31.06.2021).
  • Amb vinculació funcionarial, estatutària o laboral (indefinida o temporal), fins al final del període d'execució del programa o pla estratègic.
Es consideren també l'expectativa de nomenament o contractació per haver superat un procés de selecció competititu, incloent els RyC, Miquel Servet i els ERC (Starting, Advanced i Consolidator Grant)
  • NO podran ser els professors emèrits ni jubilats.
  • Han d’estar adscrits nominalment al centre o unitat. En cas d'estar vinculat a una entitat diferent a la sol"licitant, caldrà estar adscrit a través d'un conveni o acord de col·laboració.
  • Només podran aparèixer en una proposta.

IV. ACTUACIONS I DESPESES FINANÇABLES

• Es finançaran 2 tipus d'actuacions: Plans estratègics dels Centre, i Programes estratègics de les Unitats.
  • Es podran finançar activitats d'alt impacte a desenvolupar per alguns centres o unitats no acreditats, però que estiguin propers a complir requisits d'acreditació.
  • Pressupost:
    • Per a centres i unitats acreditats amb puntuació igual o superior a 96,0 punts, 4M€ i 2M€ respectivament.
    • Per a centres i unitats acreditats amb puntuació entre 95,5 i 96 punts, 3,6M€ i 1,8M€ respectivament.
    • Per a centres i unitats sense acreditació amb puntuació entre 90,0 i 95,5 punts, 400mil€ i 200mil€ respectivament.
  • Durada: 4 anys, iniciant-se al 2022  (la data que es determini en la resolució de concessió). Per a les activitats de centres i unitats no acreditades l'execució serà d'1 any.
  • Despeses finançables(costos marginals), com els aplicables als Projectes d'R+D+i. A més, s'inclouen:
    • Complement a contractes subvencionats pel Programa Estatal de Talent i Ocupabilitat (Ramon y Cajal, Juan de la Cierva, PTA), dins del programa H2020 o Horizonte Europa, o de programes de les CCAA sempre que requereixin cofinançament.
    • Complements salarials als investigadors vinculats al centre/unitat. Màxim del 5% de l'ajut.
    • Adquisició o cofinançament d'equipament / infraestructures previstos i justificats en el pla o programa estratègic; també lloguer, manteniment o reparació.
    • Informe d'auditor.

V. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

• Termini: del 31 de gener 2022 al 22 de febrer 2022 (14h). Termini intern: 17 de febrer.
  • Com: formulari electrònic que s'habilitarà a la web de l'Agencia. També, documentació adjunta com memòria que inclourà el pla / programa estratègic en ANGLÉS, segons models; CVA de tots els investigadors en ANGLÉS; documentacions acreditatives.

Podeu descarregar el document complet de la convocatòria publicat a la BDNS. Tota la doc a la web de la convocatòria.
Recordeu de contactar amb el personal tècnic per tota consulta i gestió relacionada amb la preparació de la proposta.

Podeu seguir les novetats al compte @RDInacional_UPC(obriu en una finestra nova) i @RDI_UPC

arxivat sota: ,