Projectes estratègics finançats a la UPC

KNOWLEDGE AND INNOVATION COMMUNITIES (KIC)

La UPC participa activament en les Knowledge and Innovation Communities de la primera convocatòria formant part de quatre consorcis dins del prestigiós EIT, creat en 2008 per a impulsar la innovació i l’esperit empresarial amb la finalitat de reforçar la competitivitat europea i convertir a Europa en líder mundial en àrees estratègiques.

Aquesta participació és clau per a que la UPC reforci les xarxes i la col·laboració entre els seus investigadors i altres grups i socis comercials europeus. Les xarxes donen suport a les sol·licituds de projectes de la Unió Europea i ajuden a augmentar la finançament que rep la universitat per part de la UE.

La UPC és sòcia activa de les següents comunitats:

PLA D'ACCELERACIÓ DE TRANSFERÈNCIA DE LA UPC 2016-2020

El projecte PLA D’ACCELERACIÓ DE TRANSFERÈNCIA DE LA UPC 2016-2020 te la missió de reforçar el posicionament de la UPC com a universitat líder de transferència i intercanvi de coneixement i tecnologia del sud d'Europa, i d’esdevenir el full de ruta per assolir indicadors de millora qualitativa i quantitativa que superin l'activitat actual de col·laboracions amb l’entorn, entenent la universitat com un sistema central, que sigui capaç de donar resposta des del punt de vista de la demanda o necessitats.

Objectius generals:

• Optimització interna i externa de les potencialitats de la UPC en l'àmbit de la transferència i la innovació.
  • Visualització de la UPC com a partner tecnològic per excel·lència a nivell català i europeu.
  • Redefinició del model de la KTT a la UPC, amb un augment dels ingressos derivats.
  • Priorització de l’excel·lència.

Objectius estratègics:

• Enfocament transversal i col·laboració multidisciplinària.
  • Identificació de tendències i orientació de l’activitat cap a les novetats internacionals.
  • Foment de la  cultura d’orientació a mercat entre els investigadors.
  • Enfortiment de les capacitats tecnològiques dels grups de recerca de la UPC i especialment el seu enfocament cap a mercat.
  • Ampliació de la  força comercial.

generalitat_universitats.jpg

ue_desenvolupament_regional.png

CAMPUS DIAGONAL-BESÒS - INFRAESTRUCTURES DE RECERCA

El projecte consisteix en acometre la 2a fase de posada en marxa del Campus Diagonal Besòs, i, concretament, en l’adequació de 2.781,71 m2 de laboratoris de recerca (tant des del punt de vista de les instal·lacions i escomeses, com pel que fa referència al primer equipament i mobiliari de recerca dels laboratoris), i els despatxos i sales de reunions d’ús de recerca dels diferents edificis del Campus Diagonal Besòs.

Les principals actuacions del projecte han estat:

• Habilitació i adequació de la infraestructura per a la utilització en recerca
  • Infraestructura bàsica de laboratoris/Infraestructura de seguretat de laboratoris.
  • Complements per a laboratoris/ Mobiliari dels despatxos, administració i de les sales de reunions.
  • Control de l'equipament científic.
  • Equipament científic.

generalitat_universitats.jpg

ue_desenvolupament_regional.png

CAMPUS D’EXCEL·LÈNCIA INTERNACIONAL

La UPC és Campus d’Excel·lència Internacional amb els projectes Barcelona Knowledge Campus (BKC) i Campus Energia. Amb aquests projectes afavoreix l'ocupabilitat, la cohesió social i el desenvolupament econòmic territorial, interaccionant amb centres de recerca, parcs científics i tecnològics, empreses i altres agents, per esdevenir un nucli d'atracció de talent en els àmbits de recerca més emergent.

CÀTEDRES UNESCO

Actualment, la UPC és seu de quatre càtedres UNESCO que treballen en la creació, des del coneixement i la recerca, de pols d'excel·lència i innovació a escala regional i local. Així mateix, tenen com a objectiu consolidar xarxes i aliances que reforcin la cooperació internacional entre les institucions d'ensenyament superior i la societat.

La Càtedra UNESCO de Direcció Universitària de la UPC té com a missió impulsar la qualitat, la innovació i el compromís social de les institucions d'ensenyament superior en l'àmbit de la direcció i la gestió, a través del debat, la difusió de les polítiques, la formació, els estudis, l'assessorament i la gestió del coneixement, per tal d'afavorir l'excel·lència de les seves actuacions.