II Jornada de les Oficines de Transferència de les Universitats Catalanes

17/06/2024

El passat dijous 13 de juny es va dur a terme la II Jornada de les Oficines de Transferència de les Universitats Catalanes, una iniciativa que va aplegar a professionals del sector per promoure la innovació, la transferència de coneixement i la col·laboració entre el món acadèmic i empresarial.

Durant la jornada hi van participar un total de més de 140 persones de dotze universitats del país. La trobada va servir per reflexionar sobre els reptes i les oportunitats de la intel·ligència artificial, sobre la nova legislació europea en matèria d’intel·ligència artificial i sobre les línies de finançament específiques per a spin-offs, entre altres qüestions.

L’acte va ser presentat per la Sra. Laia Arnal Arasa, directora general de Transferència i Societat del Coneixement, Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya i la Dra. Mercè Segarra Rubí, vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la Universitat de Barcelona.

Seguidament, el director adjunt del Switzerland Innovation West EPFL, Giovanni Porcellana, va compartir les iniciatives de l’EPFL, École Polytechnique Fédérale de Lausanne, i d’altres institucions de l’ecosistema de Suïssa occidental com són el CERN i la Universitat de Ginebra (UNIGE), per atraure inversions privades, desenvolupar projectes d’investigació col·laboratius amb la indústria i transferir tecnologies al sector productiu.

Durant tota la sessió es van abordar altres qüestions com els reptes i oportunitats per Projectes de Transferència de “machine Learning” i IA, les línies de finançament per a empreses emergents sorgides d'universitats i centres de recerca o la utilització d’eines d’IA en les activitats de les Oficines de Transferència.