La spin-off de la UPC, Ugiat Technologies, i Amplify Software s'uneixen per transformar el sector dels mitjans i l’entreteniment amb IA

30/07/2024

La spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech, Ugiat Technologies, s’ha associat amb l’empresa Amplify Software per revolucionar el sector dels mitjans i l’entreteniment a través de la Intel·ligència Artificial.

La companyia Ugiat Technologies, s’ha associat amb l’empresa Amplify Software per revolucionar el sector dels mitjans i l’entreteniment a través de la Intel·ligència Artificial.

Aquesta associació busca integrar les solucions d'anàlisis de contingut audiovisual basades en IA d’Ugiat amb l'avançada tecnologia i estratègies de mercat d'Amplify, amb l'objectiu de democratitzar l'accés a motors d'IA per a empreses de totes les mides i capacitats. Tal com afirmava el CEO d’Amplify, Aaron López Pérez: “Després d’avaluar nombrosos proveïdors que ofereixen solucions basades en IA, estem segurs que Ugiat destaca com la millor opció. Bona prova d’això han estat els recents èxits en la posada en marxa de projectes molt exigents per a clients de prestigi com RTVE, GECA (Grup Mediapro), Atresmedia o CCMA.” La col·laboració permetrà a ambdues empreses potenciar la seva capacitat innovadora i expandir el seu creixement més enllà de les seves capacitats individuals.

El nou producte farà el seu debut a l'IBC 2024 a Amsterdam, del 13 al 16 de setembre, i estarà centrat en la usabilitat i l'escalabilitat per a un creixement modular. Aquesta iniciativa promet revolucionar la indústria dels mitjans de comunicació i entreteniment, fent accessible la tecnologia d'IA per a qualsevol canal de televisió o empresa de mitjans, sense importar la seva mida, pressupost o habilitats tècniques.

L’empresa Ugiat Technologies va néixer el 2015 com a spin-off de la UPC de la mà del seu CEO i investigador del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC Francesc Tarrés, amb participació de Telefónica-Movistar i de la UPC. Ugiat està especialitzada en processament digital d’imatges i audio, anàlisi de contingut audiovisual, visió artificial i comprensió del llenguatge, oferint solucions que millorin la navegació de continguts, la publicitat contextual, l’accessibilitat de l’usuari i la síntesi de continguts.