La UPC i l'ICAEN es reuneixen per buscar solucions per a la descarbonització de Catalunya

11/04/2024

A la trobada, s'ha destacat el compromís compartit amb la transició cap a un futur energètic més sostenible

El passat 7 de març, la Universitat Politècnica de Catalunya va rebre la visita de Jaume Margarit i Juanjo Escobar Sánchez de l'Institut Català d'Energia (ICAEN). En aquesta trobada, el personal investigador expert en recerca i innovació del camp de l'energia va presentar els seus projectes i les seves línies d'actuació en vies d'un futur més sostenible.

La reunió va estar marcada per un diàleg col·laboratiu, en el qual ambdues institucions van explorar les vies potencials d'unió per accelerar la descarbonització de Catalunya. En un moment en què les amenaces del canvi climàtic són cada cop més evidents, la col·laboració entre la recerca acadèmica i les institucions públiques és més crucial que mai.

En la trobada es va posar en valor la importància de la innovació i la cooperació interdisciplinària en la cerca de solucions efectives per reduir les emissions de carboni i promoure l'ús d'energies renovables. Aquest compromís compartit entre l'UPC i l'ICAEN promet impulsar el desenvolupament de polítiques i tecnologies que situïn Catalunya en la lluita contra el canvi climàtic.

La reunió entre l'UPC i l'ICAEN ha estat un pas significatiu en el camí cap a una Catalunya més sostenible i descarbonitzada, demostrant el poder de la col·laboració entre institucions per fer front als reptes més urgents del nostre temps.