Mitiga Solutions, una spin-off de la UPC, tanca una nova ronda d'inversió de 8 milions d'euros

30/09/2024

La spin-off sorgida de la UPC i del Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) ha rebut una inversió de 8 milions d'euros, liderada per Elaia.

La spin-off Mitiga Solutions, sorgida per la UPC i el Barcelona Supercomputing Center (BSC), ha aconseguit una ampliació de 8 milions d'euros en la seva ronda de finançament de Sèrie A, liderada per Elaia.

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech ha aprofitat l'ampliació de capital de l'empresa per desinvertir en la spin-off, venent un 1,43% de les seves accions. Això posa de manifest l'èxit aconseguit tant per la companyia, que ha recaptat un total de 21 milions d'euros en rondes d'inversió des de la seva creació, com pel model d'innovació de la Universitat. Aquest model se centra en promoure la valorització de la recerca, la transferència tecnològica i la creació d'empreses de base tecnològica, a través del Servei de Gestió de la Innovació.

Segons indica la companyia, es troben en perill trilions d'euros en valor d'actius a causa d'esdeveniments com inundacions, onades de calor extremes, incendis forestals i sequera. Les empreses europees necessiten amb urgència comprendre com aquests riscos les afecten de manera específica. A aquesta necessitat s'hi afegeix la creixent pressió reguladora per informar sobre l'exposició al risc climàtic, que ara és un requisit en tota la UE i el Regne Unit per a les grans empreses i els actors regulats en els sectors financers.

Per afrontar aquesta situació, Mitiga Solutions desenvolupa EarthScan, una plataforma SaaS que permet a les empreses analitzar, informar-se i actuar en relació amb la seva exposició al risc climàtic.