Nearby Computing, una spin off creada per la UPC i el BSC, ha tancat una ronda de finançament de Sèrie A de 6,5 milions d'euros

24/07/2024

Nearby Computing, la spin-off creada per la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC) i el Barcelona Supercomputing Centre (BSC) ha aconseguit tancar una ronda de finançament de sèrie A per un import de 6,5 milions d'euros.

Nearby Computing, la spin-off creada per la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC) i el Barcelona Supercomputing Centre (BSC), amb l'objectiu de comercialitzar la tecnologia d'orquestració de serveis IoT i 5G desenvolupada per ambdues institucions, ha aconseguit tancar una ronda de finançament de sèrie A per un import de 6,5 milions d'euros.

Aquesta operació ha estat liderada per les societats de capital risc Walter Ventures i JME Ventures, i ha comptat amb la participació de Telefónica, a través de Wayra Ventures, i d'Akamai Technologies, un dels líders mundials en computació en núvol, seguretat i gestió de continguts.

A més, inversors ja existents com Cellnex Telecom, Lenovo i el Grupo Redeia han executat inversions de seguiment, reafirmant la seva confiança en el projecte i contribuint al tancament exitós de la ronda. Aquesta injecció de capital permetrà a Nearby Computing expandir la seva plataforma en sectors clau i consolidar el seu lideratge en regions estratègiques com Europa, Amèrica del Nord i Àsia-Pacífic.

L'empresa es va crear en resposta a la necessitat de desplegar el potencial de l'Edge Computing aportant el màxim valor a la capa d'intel·ligència de xarxa i es dedica a l’orquestració i automatització de serveis d'Edge Computing, MEC (Multi-Access Edge Computing) i xarxes 5G. La seva plataforma principal, Nearby One, ofereix una gestió integrada i completa de tots els nivells de la xarxa des d'una única interfície.

Nearby Computing ajuda les empreses de telecomunicacions i altres clients empresarials a maximitzar el potencial de la tecnologia Edge Computing, habilitant casos d'ús com el Vehicle Connectat, IoT massiu en entorns industrials, i aplicacions en sectors com el Retail, la Defensa i la Seguretat.