Nimble Diagnostics guanya el Premi a la Millor Startup de Tecnologia Mèdica de l’any

09/07/2024

El passat 18 de juny es va celebrar la darrera sessió de l’EIC ePitching en MedTech, on es van presentar vuit solucions de tecnologia revolucionària. Aquestes solucions, que van destacar per la seva innovació i impacte potencial, van ser les següents:

• AVVIE (Àustria): Està desenvolupant un implant que pot corregir la insuficiència de la vàlvula mitral i espera iniciar el seu primer assaig clínic l'any vinent.
  • CurifyLabs (Finlàndia): Desenvolupa solucions per a la fabricació de medicaments personalitzats en farmàcies i hospitals.
  • GO-Pen (Dinamarca): Vol fer disponible per a tothom un bolígraf d'insulina assequible, amb un dipòsit reomplible.
  • Nimble Diagnostics (Espanya): Proposa el primer dispositiu mèdic per monitoritzar pacients amb stents implantats de manera no invasiva, independentment del tipus o ubicació del stent, en menys de cinc segons.
  • Newronika S.p.A. (Itàlia): Combat la malaltia de Parkinson amb un dispositiu mèdic implantable actiu, pioner en el desenvolupament del sistema d'Estimulació Cerebral Profunda (DBS) més avançat del món.
  • Plas-Free (Israel): Tracta el sagnat massiu amb una tecnologia que proporciona una solució segura i eficaç per a pacients que experimenten pèrdua de sang.
  • POROUS (Alemanya): Se centra en la salut òssia i un diagnòstic precoç i precís de l'osteoporosi.
  • STENTiT (Països Baixos): Té com a objectiu transformar la reconstrucció vascular amb un implant tubular que es transforma gradualment en artèries noves i completament funcionals.

Nimble Diagnostics, una spin-off de l'Institut d’Investigació Germans Trias i Pujol (IGTP), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va ser guardonada amb el premi a Millor Startup de Tecnologia Mèdica de l’any per la EIC. Aquesta empresa desenvolupa una tecnologia basada en microones per monitorar els stents implantats en pacients amb malalties cardiovasculars, vasculars, renals o pulmonars. El CEO i cofundador, Oriol Iborra Egea, afirma que Nimble Diagnostics és l'única solució al mercat que “detecta problemes en els stents en qüestió de segons, permetent una identificació precoç del problema i prevenint complicacions”.

En segon lloc, va quedar l'empresa finlandesa CurifyLabs, que aposta per solucions per a la fabricació de medicaments personalitzats a farmàcies i hospitals.