Virmedex, una spin off de la UPC i la UB, guanyadora en la categoria Dones dels premis de la Innovació Metropolitana

04/07/2024

La spin-off de la UPC i UB, Virmedex, ha estat guanyadora en la categoria de millor iniciativa empresarial de Dones.

Ahir, 3 de juliol, es van celebrar els Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana, on es van reconèixer les empreses més innovadores de l’àrea metropolitana de Barcelona creades entre el 2019 i el 2023. L'acte va tenir lloc al Centre d'Empreses Baix Llobregat Procornellà.

Els premis es van dividir en quatre categories, excloents entre elles, amb una dotació total de 24.000€ en metàl·lic:

• Premi a millor iniciativa empresarial liderada per Dones: destinat a empreses amb una participació majoritària de dones, amb una dotació de 6.000€ en metàl·lic.
  • Premi a millor iniciativa empresarial per a la Indústria 4.0: per a empreses manufactureres que utilitzen tecnologies aplicades a l'anomenada Indústria 4.0, amb una dotació de 6.000 en metàl·lic .
  • Premi a la millor iniciativa empresarial de Sostenibilitat i Descarbonització: per a empreses que tenen un impacte positiu en la sostenibilitat ambiental i la descarbonització, amb una dotació de 6.000€ en metàl·lic.
  • Premi a millor iniciativa empresarial pel Comerç i Turisme: destinat a empreses de l'àmbit del comerç i turisme, amb una dotació de 6.000€ en metàl·lic.

La spin off de la UPC i la UB, Virmedex, ha estat seleccionada entre les 12 finalistes de 156 projectes presentats a aquests premis, resultant guanyadora en la categoria millor iniciativa empresarial de Dones. El premi va ser lliurat per la Directora del Centre d'Empreses del Baix Llobregat Procornellà, Beatrice Deghilage a la cofundadora i investigadora de la UPC, Daniela Tost.

La companyia sorgida del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Barcelona - BarcelonaTech (UPC) i de la Universitat de Barcelona, concretament del màster en Tècniques de Perfusió i Oxigenació Extracorpòria, posa a disposició del mercat el coneixement de més de 20 anys d'experiència en el camp dels serious games i la gamificació per a la salut i l'educació. És una empresa deep tech amb seu a Barcelona que transforma la formació dels professionals de la salut amb videojocs immersius i simuladors virtuals gamificats.