El Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala (CCEM) ha rebut l'acreditació com a Unitat d’Excelència María de Maeztu.

28/06/2024

L’Agència Estatal d’Investigació ha anunciat la resolució definitiva de la convocatòria ‘Centros de Excelencia Severo Ochoa y Unidades María de Maeztu 2023’.

El Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala (CCEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha rebut l'acreditació d'Unitat d'Excel·lència María de Maeztu. Aquesta acreditació d'excel·lència reconeix i proporciona dotació econòmica a centres de recerca que demostren el seu impacte científic i lideratge a nivell internacional, i que col·laboren activament amb els entorns socials i comercials locals. Els premis distingeixen aquelles organitzacions que compten amb programes de recerca i formació altament competitius, considerats dels millors del món a les seves respectives àrees científiques.

El reconeixement atorgat al CCEM inclou una subvenció de gairebé 3 milions d’euros per dur a terme programes estratègics d’investigació i formació durant els pròxims quatre anys. Programes que permetran consolidar les capacitats científiques del Centre, augmentar la visibilitat internacional i fomentar l’atracció i retenció de talent.

El CCEM, ubicat a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), és un centre dedicat a la recerca, desenvolupament i innovació en el camp de la micro i nanoenginyeria, nanotecnologia i nanociència (entre altres). És un projecte multidisciplinari de diferents grups de recerca de la UPC amb l’objectiu d’enfortir la feina fonamental i de recerca aplicada on existeix una complexitat en diferents nivells. En concret, hi formen part set grups de recerca de la UPC; Grup de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BBT); Centre d'Integritat Estructural, Micromecànica i Fiabilitat de Materials (CIEFMA); Grup de Caracterització de Materials (GCM); Innovació, Modelització i Enginyeria de (Bio)Materials (IMEM); Nanoenginyeria de Materials Aplicats a l'Energia (NEMEN); Polímers sintètics: Estructura i Propietats. Polímers biodegradables (PSEP); Grup de recuperació de recursos i gestió ambiental (R2EM).

Podeu trobar més informació a la notícia publicada a la Sala de Premsa de la UPC.

Ajut CEX2023-001300-M finançat per MICIU/AEI/10.13039/501100011033