Electra Sphere Innovations, la revolucionària start-up fundada per Ali Farahpour, estudiant de doctorat en Enginyeria Telemàtica a la UPC

25/07/2024

El fundador, Ali Farahpour, ha estat una figura destacada en la comunitat emprenedora, participant en la 5a edició del Programa de la Ciència al Mercat, en la convocatòria Explorer-Banc Santander 2024 i als premis Impuls 2024 en la categoria d’empreses emergents.

Avui volem parlar d'Electra Sphere Innovations, SL (TrackTruck), una start-up revolucionària fundada el 22 d'abril de 2024 per Ali Farahpour. Aquesta empresa innovadora està especialitzada en Internet of Things (IoT), M2M (Machine-to-Machine) i sistemes telemàtics per a vehicles. El CEO de l'empresa és un estudiant de doctorat en Enginyeria Telemàtica a la UPC, i els Director i co-Director de la seva tesi són en Miquel Soriano i l’Oscar Esparza, ambdós del Grup ISG - Grup de Seguretat de la Informació.

TrackTruck té com a objectiu resoldre els desafiaments que enfronten les indústries que gestionen flotes de vehicles i maquinària pesant. Els desafiaments abordats inclouen les ineficiències operatives, el monitoratge limitat en temps real, els silos de dades i processos manuals, i les preocupacions de seguretat i fiabilitat. Per satisfer aquestes necessitats, és fonamental comptar amb monitoratge i anàlisi en temps real, manteniment predictiu, eficiència operacional i perspectives basades en dades. TrackTruck aborda aquestes necessitats oferint una solució integral basada en IoT que integra monitoratge en temps real, manteniment predictiu i anàlisi de dades per transformar la gestió de flotes indústries pesades (mineria, agricultura i construcció obra pública).

Entre les fites assolides per TrackTruck, destaquen:

• Desenvolupament de prototips: prototip inicial de TrackTruck protegit com a patent i divulgat posteriorment a través d’articles acadèmics.
  • Desplegament: Implementació de TrackTruck en sis importants mines a cel obert al Pròxim Orient (Chadormsaloo Yazd, Golegohar Sirjan, ...), validant-ne la seva eficiència.
  • Reconeixement de la indústria: validació per part d'indústries clau.
  • Acreditació funcional: Capacitats de manteniment predictiu i monitoratge en temps real garantides.

Pel que fa al futur, TrackTruck té les següents projecccions:

• Expansió: Estendre TrackTruck a diversos sectors com l'agricultura, la construcció i el transport.
  • Millora contínua: oferir solucions de gestió de flotes més sòlides.
  • Integració de Blockchain: Incorporació de blockchain per millorar la confiança i la transparència.
  • Abast global: Ambició d'establir TrackTruck com un estàndard global de gestió de flotes.

Ali Farahpoor ha estat una figura destacada en la comunitat emprenedora, participant en la 5a edició del Programa de la Ciència al Mercat estant un dels finalistes en la presentació del DemoDay final. També ha estat finalista en la convocatòria Explorer-Banc Santander 2024. A més, aquest any, la seva start up ha estat una de les 8 reconegudes per la UPC amb el premi Impuls 2024 en la categoria d’empreses emergents, dotat amb una subvenció de 7.500 €.

Enhorabona a tot l’equip d’Electra Sphere Innovations, SL.