Una delegació de Kenya visita la UPC per conèixer casos d’èxit en sistemes informàtics universitaris

01/10/2024

Una delegació de la Public Service Commission (PSC) de Kenya ha visitat la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en el marc d'una sèrie de reunions programades durant la seva estada a Barcelona. L'objectiu de la visita ha estat conèixer i observar casos d’èxit en la implementació de sistemes informàtics en diversos àmbits, amb la finalitat d’aplicar aquests coneixements en la creació o modificació dels sistemes informàtics de Kenya. Entre les reunions destacades, es va dur a terme una sessió amb l'equip de Moodle, UPCnet i amb Jesús Alcober, professor de la UPC. Durant aquesta trobada, es va presentar la plataforma Metacampus, un cas d’èxit desenvolupat en el marc del projecte Unite!, així com Atenea, el sistema de gestió acadèmica de la UPC. Aquests dos exemples de sistemes informàtics en l’àmbit universitari van generar un gran interès per la seva utilitat i potencial aplicació en altres contextos. A més de l’àmbit universitari, els membres de la delegació keniana també van mostrar interès en altres sectors, com els sistemes informàtics de gestió hospitalària i altres entitats. La visita ha servit per establir ponts de col·laboració i compartir coneixements que podrien contribuir a millorar els sistemes de gestió a Kenya.