Impuls UPC – Talent Emprenedor 2024

• Impuls UPC – Talent Emprenedor 2024
  • 2024-04-29T00:00:00+02:00
  • 2024-06-16T23:59:59+02:00
  • Promoguda pel Vicerectorat de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la UPC, pretén reconèixer a estudiants/es de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per la seva contribució al desenvolupament de projectes i iniciatives emprenedores dins l’àmbit universitari.
Quan?

29/04/2024 fins a 16/06/2024 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Dirigit a

Estudiants UPC

Quantitat

30.000  €

Sol·licituds

Fins el 16/06/2024

I. Objecte

• Reconèixer un total de 10 projectes d’estudiants/es emprenedors/es vinculats a alguna iniciativa específica de se suport a l’emprenedoria UPC, amb l’objectiu d’ajudar a finançar despeses inicials en el procés d’identificació d’una oportunitat de negoci

II. Característiques

• Beneficiaris: Estudiantat de grau, màster i doctorat a la UPC en el curs 2022-2023 i/o 2023-2024 que estiguin desenvolupant un projecte emprenedor (sense haver constituït l’empresa jurídicament) vinculat a alguna iniciativa de suport a l’emprenedoria UPC, per exemple:
      • Programa Emprèn UPC
      • Assignatures de creació d’empreses (innovació) i/o assignatures de projectes
      • Concurs Explorer
      • Programes De la Ciència al Mercat | Industrial Tech
      • Altres
    • Dotació dels ajuts:
      • L’import màxim destinat a aquesta convocatòria per l’edició 2024 serà de 30.000 € amb càrrec a la partida pressupostària G/48312/ESP.
      • L’import màxim concedit a cada projecte emprenedor serà de 3.000 €
    • Criteris de valoració de les propostes:
      • Els reconeixements seran atorgats mitjançant la concurrència competitiva i fins a exhaurir el total de reconeixements assignats a cada modalitat
      • Els barems i criteris de valoració que s’apliquin no seran discriminatoris i respectaran el principi d’igualtat
      • Les propostes seran valorades conforme els següents criteris:
        • (1) Problema - Solució (15 punts)
          • Identificació del problema a resoldre o de la necessitat que cobreix la solució
          •  Proposta de valor associada: diferenciació respecte la competència
          •  Caràcter innovador (es tindran especialment en compte els desenvolupaments propis)
          •  Relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides
        • (2) Impacte (15 punts)
          • Segmentació de mercat (identificació de l’usuari – client objectiu)
          • Impacte social i/o mediambiental associat al projecte
        • (3) Viabilitat (15 punts)
          • Descripció del model de negoci
          • Principals riscos associats al projecte
        • (4) Equip (15 punts)
          • Coneixements i experiència de l’equip emprenedor
          • Complementarietat de perfils
          • Dedicació i ambició (perspectiva de continuïtat)
        • (5) Fites assolides (20 punts)
          • Validació preliminar: encaix problema-solució i encaix producte-mercat.
          • Descripció del prototip o prova de concepte realitzada.
          • Full de ruta: propers passos.
        • (6) Relació amb la UPC (10 punts)
          • Proporció d’estudiants i/o alumni i/o PDI de la UPC vinculats al projecte
          • Participació en iniciatives de suport a l’emprenedoria UPC
        • (7) Finalitat de l’ajut (10 punts)