Subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la igualtat de gènere i els feminismes

Publicada la convocatòria 2024 per a la concessió de subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la igualtat de gènere i els feminismes. Termini: fins el 13/03/2024.

Quan?

13/02/2023 fins a 13/03/2024 (Europe/Madrid / UTC100)

Dirigit a

PDI

Dotació

fins a 50.000  €

Sol·licituds

Fins el 12/03/2024

Projectes sol·licitats: 5

Import sol·licitat: 244.150 €

Projectes concedits: Pendent

Import concedit: Pendent

I. Objecte
  • L’objecte de les subvencions és el finançament de projectes de recerca aplicada originals que analitzin les desigualtats estructurals i les discriminacions per raó de gènere, així com les violències masclistes en tots els àmbits i tipologies recollides en el marc normatiu vigent, a Catalunya, a través de noves dades o indicadors i que proposin línies d'actuació innovadores amb l'objectiu de contribuir a superar-ne les causes o els impactes, de millorar els sistemes de seguiment i avaluació dels serveis i els programes dirigits a l'erradicació de les desigualtats de gènere en aquells àmbits prioritaris que estableixi la convocatòria, i de definir nous models preventius, d'anàlisi i de tractament.

II. Característiques

• Els equips de recerca han d’estar constituïts per un mínim de dues persones investigadores (una d'elles doctorada, amb dedicació completa i vinculació permanent a la universitat, i assumeix la responsabilitat del projecte). Les persones amb contractes ICREA, Ramón y Cajal o altres contractes postdoctorals amb una durada mínima de dos anys computen com a membres de l'equip de recerca amb vinculació permanent.
      • La resta de l'equip pot ser: personal vinculat a la universitat, becaris o becàries, personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial o personal tècnic de suport a la recerca amb caràcter investigador, altres persones amb modalitat de ciència ciutadana i persones vinculades a altres institucions o a entitats relacionades amb la proposta.
      • En cap cas una persona pot ser membre de més d'un equip.
      • Durada:
        màxim de 18 mesos a partir de la data que es determini en la resolució de convocatòria.
      • Pressupost: mínim de 20.000 €amb un topall màxim de 50.000 €.
      • Conceptes finançables:

• Despeses de contractació de personal tècnic o amb el grau necessari per a la realització del projecte, sense vinculació funcionarial, estatutària o laboral amb la universitat.
        • Despeses d'execució: material inventariable i equipament científic, material fungible i altres despeses complementàries.
        • Despeses de publicació i difusió de resultats.
        • Despeses de viatges i manutenció i inscripció a congressos (per al personal que formi part de l'equip del projecte de recerca i per al personal tècnic que hi estigui vinculat).
        • Despeses de coordinació i despeses relacionades amb estades d'investigadors convidats i experts internacionals indispensables per a l'execució del projecte (justificat i motivat).
        • Despeses indirectes: màxim del 20% del pressupost del projecte subvencionat. Es considera despesa indirecte l'informe d'auditor.
        • NO ELEGIBLE: personal propi, equipament informàtic, despeses protocol·làries, comissions i pèrdues de canvi, despeses de reparacions i conservació, béns mobles i immobles i les seves amortitzacions, etc.

III. Presentació de sol·licituds

Qualsevol dubte, consulteu amb el personal tècnic de gestió de la vostra USR/Campus