Premi UPC de Ciència Oberta

Una iniciativa que busca reconèixer i premiar l'excel·lència en les pràctiques de ciència oberta entre la comunitat universitària de la UPC.

Quan?

24/04/2024 fins a 31/05/2024 (Europe/Madrid / UTC200)

Nom de contacte

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Dirigit a

PDI

Dotació

2.000  €

Sol·licituds

Fins el 31/05/2024

I. Objecte
  • El Premi a la Ciència Oberta té per objectiu donar suport a la comunitat universitària que ha excel·lit en incloure pràctiques de ciència oberta en la seva activitat acadèmica.

II. Característiques

• Sol·licitants: Es convida a qualsevol membre de la comunitat universitària de la UPC que realitza activitats de recerca i/o docència i que hagi treballat amb ciència oberta a optar a la primera edició del Premi UPC de Ciència Oberta de forma individual o dins d’un grup de recerca.
    • Condicions dels projectes:
      • Cal estar vinculat/da a la UPC en el moment de presentar l’activitat amb pràctiques de ciència oberta.
      • Han de ser activitats sorgides i desenvolupades a la UPC.
      • Cada participant pot presentar un únic formulari, que conté diferents apartats (publicació científica, dades de recerca, ciència ciutadana, habilitats en ciència oberta o de la docència, educació en obert, etc.) per justificar les pràctiques de ciència oberta.
      • Cada apartat tindrà una valoració de màxim 10 punts i la puntuació total pot arribar fins a 60 punts. En el cas que sigui una proposta presentada per un grup o col·lectiu, el total de puntuació es ponderarà en funció del nombre de persones que hi formin part.
      • El període de desenvolupament de l’activitat de recerca o docència ha d’haver estat realitzat durant els cursos 2022-23 i/o 2023-24.
      • La participació en la convocatòria suposa l’acceptació de les bases del Premi.
      • D’acord amb aquestes, les persones interessades autoritzen a la UPC a la comunicació pública de les dades bibliogràfiques i el text complet del projecte al portal UPCommons, declaren que disposen de les autoritzacions necessàries per a evitar infraccions de drets de tercers i eximeixen a la UPC de qualsevol responsabilitat derivada d’aquestes reclamacions.
    • Com participar-hi:
      • Per optar al premi, les persones interessades han de tramitar via seu electrònica (https://seuelectronica.upc.edu/ca/Tramits/premi_upc_ciencia_oberta) el formulari amb la descripció de les seves activitats acadèmiques relacionades amb la Ciència Oberta. Caldrà accedir amb el carnet UPC o un altre sistema de certificat electrònic.

• La descripció ha d'enumerar les iniciatives, projectes o treballs de la seva activitat que promoguin i avancin en els principis de la Ciència Oberta.
      • Es recomana als sol·licitants destacar les seves contribucions acadèmiques en àrees com la publicació en accés obert, les dades de recerca FAIR, els recursos educatius en obert, la ciència ciutadana, les habilitats en ciència oberta o qualsevol altre àmbit que es consideri rellevant: integritat de la recerca, mètriques i reconeixement, infraestructures de recerca i EOSC, etc.
      • Es demana als sol·licitants que sempre que sigui possible proporcionin identificadors o enllaços (DOI, handle, URL, etc.) com a evidències de les activitats/contribucions que es presenten.
      • Per obtenir més informació podeu consultar el web ciència oberta a la UPC.
    • Dotació: 2.000€ menys les retencions corresponents d'IRPF.
    • Determinació de la iniciativa guanyadora: Una comissió de valoració formada per Rafael Vidal, Delegat del rector per a la Ciència Oberta, Anna Rovira (Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius) i Mireia de la Rubia (Servei de Suport a la Recerca i la Innovació) avaluarà totes les propostes presentades i procedirà a determinar en base a la valoració establerta les 3 iniciatives finalistes i d’entre elles la considerada guanyadora.
    • Calendari:
      • Presentació d’iniciatives: del 25/04/2024 al 31/05/2024
      • Valoració d’iniciatives: del 01/06/2024 al 14/06/24
      • Comunicació a la/es persona/es premiats/des: el 17/06/2024
      • Lliurament del premi: el 21/06/24 durant la Vª Jornada de la Ciència Oberta a la UPC.
    • Beneficis del premi: El/la guanyador/a del I Premi UPC de la Ciència Oberta tindrà l'oportunitat de:
      • Disposar del reconeixement del Premi en la Vª jornada de Ciència Oberta a la UPC, que es celebrarà el 21 de juny de 2024 i en la que presentarà breument la seva activitat.
      • Rebre la dotació econòmica de 2.000 euros (import al que s'aplicarà la corresponent retenció de l'IRPF).
      • Rebre el reconeixement als premiats de la UPC, durant l’acte de reconeixement del Consell Social UPC.

Amb la convocatòria d’aquest Premi s’espera rebre sol·licituds que permetin conèixer i reconèixer els esforços dels membres de la comunitat UPC en l'avanç de les pràctiques de Ciència Oberta. En cas de tenir preguntes o necessitar més informació, contacteu amb ciencia.oberta@upc.edu

III. Presentació de sol·licituds

• Termini: del 24/04/2024 fins 31/05/2024.
    • Què: formulari de sol·licitud (annex 1 de les bases), a través de la Seu Electrònica.

Recordeu de contactar amb el personal tècnic de projectes nacionals de la vostra USR/Campus.(obriu en una finestra nova)