POSTDOC-UPC 2022

Convocatòria per a la incorporació de personal investigador postdoctoral.

Quan?

09/07/2022 a 08:00 fins a 28/07/2022 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Nom de contacte

Telèfon de contacte

Dirigit a

Personal Investigador en etapa reconeguda (R2)

Retribució

22.244,48€ bruts anuals per beca

Sol·licituds

Fins el 28/07/2022 a les 14:00 h

Objectiu

L’objectiu principal d’aquesta convocatòria és fomentar la captació i atracció de talent d’investigadores i d’investigadors que s’incorporin en els diferents grups de recerca de la universitat. Aquesta convocatòria preveu l’atorgament d’uns ajuts per contractar personal investigador predoctoral i postdoctoral amb dedicació
a temps complet.

Aquests ajuts convocats per la UPC són amb finançament del Banco de Santander.

Requisits generals

• Disposar del títol de doctor, havent llegit la tesi entre l'1 de gener de 2018 i la data fi del termini de presentació de les sol·licituds.
  • No haver gaudit de cap altre ajut de naturalesa anàloga ni haver gaudit d'un contracte d'Accés al Sistema Espanyol de Ciència i Tecnologia d'una durada superior a 36 mesos quan finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

Documents a annexar obligatòriament al formulari de sol·licitud, sempre en versió pdf:

- Currículum
- Document d'aval del/de la professor/a responsable del grup de recerca SGR (convocatòria SGR-Cat2021) que recolza la sol·licitud (utilitzeu el model(obriu en una finestra nova))
- Còpia del títol de doctor
- Pla de treball de recerca (màxim 3 pàgines)

Durada ajut

•  La durada del contracte serà de dos anys.

Característiques

•  El personal investigador en formació haurà de col·laborar, obligatòriament, en tasques de docència fins a 80 hores cadascun dels dos anys de contracte

Quantia de l'ajut

• La retribució bruta anual del contracte, per 14 pagues, és la següent: 22.244,48 €,

Presentació sol·licituds

Procediment presentació de sol·licituds: a través de la seu electrònica de la UPC (enllaç(obriu en una finestra nova)), complimentant la instància "Convocatòria per a la Incorporació de personal investigador en formació (FPI-UPC 2022) i postdoctoral (Postdoc-UPC 2022)".

A més, s'haurà de fer inscripció també per la plataforma Becas Santander, omplint els camps que se sol·liciten (link(obriu en una finestra nova)).

El fet de no fer la sol·licitud per les dues vies (seu electrònica UPC i plataforma Becas Santander), implica l’exclusió no esmenable de la convocatòria.

• Les persones candidates només podran presentar una única sol·licitud fent doble inscripció: a través de la seu electrònica de la UPC i per la plataforma de Becas Santander.
  • Els grups de recerca amb 20 o menys PDI doctor a temps complet a la UPC només podrà constar com a avalador en una única sol·licitud independentment de la seva tipologia. Si el grup compta amb més de 20 PDI doctor a temps complet a la UPC podrà avalar fins a un ajut predoctoral i un ajut postdoctoral.
  • El professor responsable del grup de recerca SGR haurà de signar un document d'aval que el/la candidat/a adjuntarà al seu formulari de sol·licitud.
  • A la sol·licitud (seu electrònica UPC), els candidats han d'indicar clarament l'àmbit de coneixement i el campus de la UPC del grup de recerca on durà a terme l'activitat. La modificació del lloc físic o àmbit donarà lloc a la pèrdua directa de l'ajut.

Important: Addicionalment a la sol·licitud per la seu electrònica de la UPC, el/la candidat/a haurà d'inscriure's obligatòriament a la plataforma de becas-santander.com/ca, abans del dia 28 de juliol de 2022, a través de la següent adreça : https://app.becas-santander.com/ca/program/becas-santander-recerca-personal-investigador-fpi-i-postdoctoral-upc-2022

Procés de la convocatòria

• Llistes provisionals de les persones admeses i excloses
Termini presentació esmenes: del 15/09/2022 al 28/09/2022 a les 14:00 h (hora local de Barcelona).
Les esmenes les haureu de presentar a través de la seu electrònica, mitjançant el formulari que hi ha a l’apartat: “Presentació d’esmenes. Convocatòria per a la incorporació de personal investigador en formació (FPI-UPC) i postdoctoral (Postdoc-UPC 2022)(obriu en una finestra nova)” en el qual haureu d'adjuntar aquells documents o informació que se us hagi demanat.
  • Llistes definitives de les persones admeses i excloses

Termini presentació al·legacions: del 29/10/2022 fins el 12/11/2022 a les 14 h (hora local de Barcelona).

Les al·legacions s'hauran de presentar, si s'escau, a través de la seu electrònica de la UPC, mitjançant el formulari que hi ha amb el nom de: “Presentació d'al·legacions. Convocatòria per a la incorporació de personal investigador en formació (FPI-UPC 2022) i postdoctoral (Postdoc-UPC 2022)(obriu en una finestra nova)".

• Llista definitiva de priorització dels ajuts FPI-UPC 2022 i Postdoc-UPC 2022 (document(obriu en una finestra nova)), Acord CG/2022/07/38, de 19 de desembre de 2022.

Primer els beneficiaris rebran un email des de la plataforma B.Santander. Posteriorment, des de la Unitat d'Assessorament i Suport Laboral a la Recerca (UASLR) es contactarà amb els beneficiaris de l'ajut. La previsió d'incorporació és el 15 de febrer de 2023.

Documentació i suport

En tota la producció científica i especialment en les publicacions derivades, haurà de constar la filiació de l'interessat/da a la Universitat Politècnica de Catalunya, d'acord amb l'indicat al punt 2 de la normativa sobre l'estructura de les unitats de recerca de la UPC, (CG 6/11 2006) i segons les pautes de filiació institucional que la UPC té establertes. A l’apartat d’agraïments de qualsevol publicació o comunicació, l’interessat haurà d’escriure el següent redactat: “The corresponding/first/second/etc. author gratefully acknowledges the Universitat Politècnica de Catalunya for the financial support of his/her predoctoral grant FPU-UPC (núm. ref. ajut), with the collaboration of Banco de Santander”.