Impuls UPC – Talent Emprenedor 2023

• Impuls UPC – Talent Emprenedor 2023
  • 2023-07-06T00:00:00+02:00
  • 2023-09-24T23:59:59+02:00
  • Promoguda pel Vicerectorat de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la UPC, pretén reconèixer a estudiants/es de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per la seva contribució al desenvolupament de projectes i iniciatives emprenedores dins l’àmbit universitari.
Quan?

06/07/2023 fins a 24/09/2023 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Dirigit a

Estudiants UPC

Pressupost

3.000  €

Sol·licituds

Fins el 24/09/2023

I. Característiques de la convocatòria

• Objecte:
    • Reconèixer un total de 10 projectes d’estudiants/es emprenedors/es vinculats a alguna iniciativa específica de se suport a l’emprenedoria UPC, amb l’objectiu d’ajudar a finançar despeses inicials en el procés d’identificació d’una oportunitat de negoci.
  • Beneficiaris: Estudiants de grau, màster i doctorat a la UPC en el curs 2022-2023 i/o 2023-2024 que estiguin desenvolupant un projecte emprenedor (sense haver constituït l’empresa jurídicament) vinculat a alguna iniciativa de suport a l’emprenedoria UPC, per exemple:
    •  Programa Emprèn UPC.
    •  Assignatures de creació d’empreses (innovació) i/o assignatures de projectes.
    • Concurs Explorer.
    •  Programes De la Ciència al Mercat | IndustrialTech.
    • Altres.
  • Imports:
    • L’import màxim destinat a aquesta convocatòria per l’edició 2023 serà de 30.000€ amb càrrec a la partida pressupostària 483.12/ ESP.
    • L’import màxim concedit a cada projecte emprenedor serà de 3000 €.
  • Criteris d'evaluació de propostes:
    • Els reconeixements seran atorgats mitjançant la concurrència competitiva i fins a exhaurir el total de reconeixements assignats a cada modalitat..
    • Els barems i criteris de valoració que s’apliquin no seran discriminatoris i respectaran el principi d’igualtat.
    • Les propostes seran valorades conforme els següents criteris:
      • (1) Problema - Solució (15 punts)
        • Identificació del problema a resoldre o de la necessitat que cobreix la solució.
        •  Proposta de valor associada: diferenciació respecte la competència.
        •  Caràcter innovador (es tindran especialment en compte els desenvolupaments propis).
        •  Relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides.
      • (2) Impacte (15 punts)
        • Segmentació de mercat (identificació de l’usuari – client objectiu).
        • Impacte social i/o mediambiental associat al projecte.
      • Viabilitat (15 punts)
        • Descripció del model de negoci.
        • Principals riscos associats al projecte.
      • (4) Equip (15 punts)
        • Coneixements i experiència de l’equip emprenedor.
        • Complementarietat de perfils.
        • Dedicació i ambició (perspectiva de continuïtat).
      • (5) Fites assolides (20 punts)
        • Validació preliminar: encaix problema-solució i encaix producte-mercat.
        • Descripció del prototip o prova de concepte realitzada.
        • Full de ruta: propers passos.
      • (6) Relació amb la UPC (10 punts)
        • Proporció d’estudiants i/o alumni UPC vinculats al projecte.
        • Participació en iniciatives de suport a l’emprenedoria UPC.
      • (7) Finalitat de l’ajut (10 punts)
        • Conceptes a finançar.
        • Motivació.
  • Es prioritzaran les diferents propostes a raó de l’ordre de puntuació obtinguda segons els criteris establerts anteriorment. En cas d’empat, es valorarà específicament, les puntuacions obtingudes, en el criteri “Relació amb la UPC”.
  • Consulta la informació envers la comissió d'evaluació i les resolicions al seguent document.

II. Sol·licituds

• Quan: a partir del 06/07/23 fins el 24/09/23
  • Qui: Estudiants UPC
  • Com: omplint un formulari a través del web https://www.upc.edu/emprenupc/ca o www.santanderx.com.